חלק ב' – משפחה בהפרעה

ההמלצה החמה שלי בנושא היא ליצור הידברות בעודכם בחיים ביניכם לבין המעגל הישיר של היורשים. הבינו את הצורך שלהם, תתארו להם את הצורך שלכם ותיעזרו במידת הצורך במגשר מוסמך אשר יוכל לעזור לכם כמשפחה להגיע להסכמות לתועלת כל התא המשפחתי מתוך ראייה של כל הפרטים והבנה כוללת של המרחב המשפחתי, מורכב ככל שיהיה. המלצה חמה היא כי לא תזניחו את הנושא הזה, כמה שמורכב להתעסק בו בעודכם בחיים, הוא עוד יותר מורכב להתעסקות עבור ילדיכם כאשר הם יצטרכו להוציא לפועל את צוואתכם האחרונה אשר אינה רק צוואה רכושית אלא מהווה גם את הצוואה שלכם להמשך חייהם, האם הם ימשיכו לתפקד כמשפחה אוהבת אחד עבור השני או האם הם יצאו לסיבוב של מלחמה בעקבות צוואה כואבת אשר מצווה להם לבחור בפירוד ולא באחדות.

מיפוי הטיפולוגיה המשפחתית –

תעשו רשימה של המעגלים המשפחתיים שיצרתם, הילדים שלי, הילדים שלך, הילדים שלנו, העיזבון המשותף כזוג ואיך היינו רוצים לכתוב את הצוואה בצורה שמאפשרת לכל אחד מהילדים קיום בכבוד, תחושה של שייכות למשפחה שיצרנו ותחושה שבה הערך העצמי לא ייפגע בין אם במישרין ובין אם בעקיפין.

לעניות דעתי ההסדר הקיים בחוק הירושה הוא ההסדר המועדף במקרה זה, אך כמובן שלכל משפחה יש את הצרכים הייחודיים שלה (לעיתים יש ילדים עם צרכים מיוחדים שדורשים יותר הגנה ומעטפת הן חומרית והן בינאישית) ולכל ילד יש לו את הצורך הספציפי שלו בתוך המשפחה.

ההסדר הקיים בחוק הירושה למשפחות מורכבות הוא כזה: העיזבון מתחלק בין ילדי המורישים כך שמחצית מכלל נכסי העיזבון מתחלקים שווה בשווה בין הילדים הביולוגים של האם ומחצית מכספי העיזבון מתחלקים שווה בשווה בין הילדים הביולוגיים של האב. כך שאם לאם יש ילד אחד מנישואים קודמים ושני ילדים מהנישואים השניים אזי מחצית מהעיזבון, קרי החלק שלה יתחלק בין שלושת הילדים הביולוגיים שלה שווה בשווה; ואם לאב יש שני ילדים מהנישואים השניים ושני ילדים מנישואים קודמים אזי מחצית מהעיזבון, קרי החלק שלו יתחלק שווה בשווה בין ארבעת ילדיו הביולוגיים. הילדים המשותפים של בני הזוג הינם היורשים הן מחלקו של האב והן מחלקו של האם וגם הילדים מהנישואים הקודמים אינם מקופחים וגם הם יירשו חלק מהעיזבון מההורה הביולוגי שלהם. כמובן שניתן להתנות על ההסדר הנ"ל אשר קיים בחוק ולרשום צוואה שמתחלקת בחמש לכל חמשת הילדים שווה בשווה אך אין זה הכרח מציאות ככל וההורים לא מרגישים בנוח עם זה וניתן לאמץ את ההסדר הקבוע בחוק וזה כדי למנוע נישול טוטאלי מהצוואה של הילדים מנישואים קודמים כפי שאני נתקלת בו במהלך עבודתי, מה שיוצר משפחות מפוצלות ומפורדות יותר ממקודם, הן ליורשים אשר מנויים בצוואה והן לאלו שלא.

לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
היי 👋
נשמח לעמוד לשירותך!