ביטול הסכם גירושין

ביטול הסכם גירושין

בני זוג שעוברים תהליך גירושין ובסופו יש להם הסכם משפטי חתום שמאושר על ידי בית המשפט יכולים להגיש בקשת ביטול הסכם גירושין במקרים מסוימים ויש כמה דברים חשובים שצריך לדעת על פעולה שכזאת. יתכן והם ירצו לערוך את ההסכם ולשנות את הסעיפים שבו ובהחלט גם יכול להיות מצב שבו הם יתחרטו ויקבלו את ההחלטה לחזור לחיות ביחד כזוג וכתא משפחתי. על מנת לבטל את ההסכם עליהם להיות מלווים בעורך דין שעוסק בדיני משפחה ולהגיש את בקשת הביטול לאותו בית המשפט שאישר את ההסכם מלכתחילה. אין אפשרות להגיש בקשת ביטול בבית משפט אחר או בערכאה אחרת.

ביטול הסכם גירושין

מתי מגישים בקשת ביטול הסכם גירושין?

ישנם כמה מקרים שבהם בני זוג יבקשו ביטול הסכם גירושין. חלק מהמקרים קשורים אליהם (כמו למשל בחרטה או הפנמה מאוחרת של משמעות ההסכם) ויש כאלה שההסכם נחתם ואושר לאחר הפעלת לחץ מצדו של אדם אחר, כלומר מלכתחילה הם חתמו על ההסכם שלא מתוך רצונם החופשי. כאשר הם פונים לעורך דין שעוסק בדיני משפחה ובודקים איך הביטול יתבצע הלכה למעשה הוא גם יסביר להם את המשמעות של הביטול ומה יהיה הסטטוס שלהם מבחינת המדינה. רק לאחר שהנושא יובהר הם יוכלו לקבל את ההחלטה שתהיה הכי מתאימה להם גם אם זה אומר התערבות של בית המשפט.

החשיבות של קבלת ייעוץ מקצועי מעורך דין

כך או כך – ביטול הסכם גירושין לא יכול להתבצע באופן עצמאי וצריך עורך דין שיעשה את זה עבור הלקוחות שלו. מדובר בצעד משמעותי וקריטי וממילא עורך דין הוא זה שפונה אל בית המשפט, מגיש את הבקשה ועל פי הצורך גם מפרט את הנסיבות או השיקולים שהביאו לכדי הבשלת הרעיון וההחלטה. הצעד המקדים יהיה מתן הסבר לזוג בנוגע להשלכות של הביטול ו-וידוא שהם אכן מבינים את הצעד שהם עומדים לקראת הביצוע שלו.

שני לוי רוזנבלום היא עורכת דין מנוסה שעוסקת בדיני משפחה וגירושין והיא הכתובת המתאימה לקבל ממנה ייעוץ בנוגע ביטול הסכם.

לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
היי 👋
נשמח לעמוד לשירותך!