העיקרון הרביעי הוא בניית גוף ההסכמות

כלומר, אם תתבוננו על הקשר שעובר הסבה כעת תמצאו שרק הממד הזוגי הרומנטי מסתיים, כלומר, כן אפשר לקחת את האינטימיות שנוצרה בין שני אנשים שהיה להם קשר רומנטי ולהשתמש באינטימיות הזו כבסיס לשותפות החדשה שנרקמת מתוך ידיעה שאם עושים שימוש נבון בחומרי הגלם שהקשר הזוגי הפיק אפשר ורצוי ליצור קשר של שותפות חדשה שהוא מבוסס על עקרונות פעולה חדשים וכן נשען על היכרות מוקדמת ואינטימית שמאפשרת יתרון אדיר בביסוס תחושת ההורות המשותפת מתוך היכרות, חברות ורעות בלי לקבע את האחר במשחקי תפקידים ישנים.

בניית גוף ההסכמות הוא תהליך מרתק שבו אנו לומדים לבנות את הבסיס ואת התשתית החדשה לקשר החדש אשר מתהווה ביניכם.

לא פעם אני שומעת מזוגות שמתאבלים על אובדן הקשר ועל הפרידה מבן הזוג או מדחיקים לגמרי את הכאב שקשור בכך. ככל שאנו מתעמקים בתוך התהליך הפנימי של הפרידה המודעת דרך שיטת החיבור וחוכמת הלב אנו מפנימים את התובנה שהקשר לא נעלם או מת אלא רק משנה צורה.

הנכס העיקרי שלכם מהפרידה הוא יצירת מבנה של משפחה חדשה שאין בה הרס ויש בה בנייה וצמיחה לטובת כל חברי המשפחה החדשה. כמו כן חשוב לזכור כי היכולת לנווט את חייכם לכיוון הרצוי לכם, היכולת לחיות את האמת שלכם, היכולת לבסס את עצמיכם במקום בו תרצו להתבסס וליצור זוגיות חדשה ממקום חדש של עצמיכם, נקי ממשקעי עבר לא ניתן לעשות מתוך הרס של המערכת הקודמת כי ההרס הזה ישוב לרדוף אתכם בפרק הבא.

מיקוד באינטרסים המשותפים יכולים להיות – מיקוד בחינוך של הילדים בצורה מסוימת כלומר אם שניכם מאמינים בשימת דגש על מצוינות בלימודים כי שניכם מאמינים בזה אז המיקוד בערך של שאיפה למצוינות יכול להיות האמת המשותפת שלכם ויכול להוות כיפה משותפת ששניכם חובשים עבור הילדים. דוגמה נוספת אם שניכם מאמינים בחיים מתוך רווחה כלכלית עבור הילדים שלכם ועבור עצמיכם אז תמצאו דרכים מאוד יצירתיות לתמוך את האינטרס המשותף שהוא הרווחה הכלכלית של הילדים, האמת המשותפת היא לספק להם את כל צורכיהם הרגשיים והכלכליים ומשם ההתנהגויות שאתם תייצרו יהיו בהלימה לכך. כאשר שמים בקדמת הבמה את האמת המשותפת מתוך חיבור למשמעות שהוא לרווחת הילדים אז פתאום תגלו שאתם מוצאים פתרונות יצירתיים שלא חשבתם עליהם רגע קודם כי אין באמת גבול למה שאפשר לעשות כאשר מסכימים לעבוד ביחד בשיתוף פעולה למען אמת משותפת ואינטרס משותף שהוא גדול יותר ממכם והוא לא מתמקד רק בצרכים האישיים שלכם לפרוק תסכולים על האחר.

חשוב להבין ולהפנים כי בתהליך של פרידה מבן זוג שיש לכם עימו ילדים אתם למעשה אף פעם לא יכולים באמת להתגרש ולפנות לנתיבים מקבילים אלא דרכיכם תמיד ייפגשו בין אם במוקדם ובין אם במאוחר כך שגיבוש אמת משותפת ומיקוד באינטרסים משותפים צופי פני עתיד הם תעודת הביטוח שלכם להמשך הדרך כך שכל שאתגרי החיים יצוצו בהמשך, האמת המשותפת ביניכם תהווה המגן ותהווה המקור לאיזון והתמודדות חדשה שבה כולם יוצאים נשכרים ללא פגיעה אחד בשני או בילדים.

חזון הורי הוא דבר חשוב לכל זוג שמגדל ילדים יחד, הוא הופך להיות חשוב עוד יותר כאשר בני זוג מחליטים להיפרד ואין יותר דבק של אהבה רומנטית שמחבר ביניהם. פעמים רבות ילדים של זוגות גרושים נקרעים בין הבית של אמא לבית של אבא שם החוקים הם שונים, המסגרת היא שונה לחלוטין והם חווים סוג של קריעה ריגשית וקריעת ים סוף עבורם. לכאן נכנס החזון ההורי שהוא החלק החסר בפאזל שגם יוביל אותנו לעיקרון השישי הלוא הוא בנייה של מסגרת ערכית משותפת.

לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
היי 👋
נשמח לעמוד לשירותך!