ההסכם מבטא הסכמות במישורים הבאים

אחריות הורית ומזונות ילדים כאשר לבני הזוג ילדים קטינים או בשירות חובה, זמני שהות בחלוקה באחוזים בין בני הזוג. חלוקת הרכוש – נכסים מכל מין וסוג שהוא בין אם בארץ ובין אם בחו"ל, מניות, אופציות, עסק, חברה, נכסי נדל"ן מכל מין וסוג שהוא, כספים בבנקים או בתיקי השקעות למיניהם, נכסי קריירה וניהול מוניטין בהתקיים תנאים מסוימים, זכויות סוציאליות ופנסיוניות, מחולקים בין בני הזוג בהמשך לחוק איזון משאבים בין בני זוג. סיום הנישואים באופן רשמי באמצעות סידור הגט, כאשר יש הסכמה לגירושין ומתן גט שיקול הדעת של בית הדין הרבני הופך להיות פרוצדורלי בלבד ללא שיקול דעת מהותי או דיונים בבית הדין.

העיקר בתוך התהליך שאתם עוברים הוא להיות מודעים לכך שאתם עושים דרך ועוברים מסע דרך תהליך הפרידה וככל שתהפכו להיות מודעים יותר למה שמתרחש בתוככם ותעברו את המסע במודעות אשר מתרחבת מיום ליום כך היכולת שלכם להשפיע על האופן שבו תגבשו את הסכם הגירושין תעלה בהלימה לכך. לא תמיד זה קורה ברגע אחד אלא לוקח תקופה שבה מסתגלים לצורת מחשבה שהיא אחרת. במדריך הזה אקח אתכם צעד צעד כיצד אפשר לשנות את צורת המחשבה הישנה לטובת אימוץ פרספקטיבה חדשה אשר מולידה התחדשות של הקשר אשר הסתיים לטובת לידה של קשר חדש, תחת הגדרה חדשה שלכם, למשל מקשר זוגי לשותפות הורית.

זה דורש תרגול מחשבתי חדש, תרגול של צורת מחשבה שהיא לא מפרידה אלא מלכדת, דרך אימוץ זווית ראייה שהיא רחבה יותר אשר מסכימה כל פעם להתרחב עוד ועוד.

היתרון האדיר בהסכם גירושין שנערך כהלכה טמונה בכך שהוא בונה עבורכם את הבסיס שנים קדימה עד לעת בה הילדים גדולים ומספק שקט נפשי מהבחינה הזו שאין יותר תהיות או ריבים או ויכוחים, כי מה שהוסכם בהסכם הגירושין אשר קיבל תוקף של פסק דין הוא בעל המילה האחרונה. ברמה המשפטית קשה מאוד לערער על תוכנו בבית משפט וככל שהתהליך אשר מוביל ליצירת הסכם הגירושין שלם יותר, מגובש, מכיל את כל ההקשרים הנדרשים, כלומר מתובלן בתבלין הנכון, המוטיבציה של בני הזוג לפתוח אותו פוחתת משמעותית עד בכלל.

לכן, חשוב מאוד ליצור הסכם הדדי אשר מחד יש בו ויתורים של כל צד ומאידך יש בו הטבות לכל צד והוא נמצא  בעגה האקדמאית באיזור ה- ZOPA (איזור ההסכם האפשרי). היתרונות העצומים בעריכת הסכם גירושין הוא בהסדרה של הפרידה באופן מוסכם והדדי שתואם כחליפה תפורה לפי מידה את בני הזוג והתא המשפחתי שהם בנו יחד בתקופת הנישואים, מה שמאפשר שמירה על יחסים תקינים והפחתת אנרגיות שליליות, חיסכון אדיר בזמן, מפחי נפש מיותרים ובעיקר חיסכון אדיר בעלויות משפטיות עצומות ותהליכים משפטיים ששואבים הרבה מהמשאב הנפשי הדרוש לבני הזוג על מנת להמשיך הלאה בחייהם ולבנות עבור עצמם ועבור ילדיהם עתיד חדש, תקין ובריא. כאשר בני הזוג משאירים את הנושאים שעל הפרק לא פתורים אזי בית המשפט נדרש פעמים רבות להכריע בתחומים אישיים של בני הזוג וזאת באמצעות הכלים הזמינים עבורו שהם לא בהכרח משקפים נאמנה את הצרכים הכלכליים, הרגשיים וההוריים המדויקים שלכם לרבות החיים המשפחתיים שנרקמו על ידכם בעמל רב עד הפרידה. נכחתי בדיון לא מזמן בבית משפט לענייני משפחה של אישור הסכם גירושין בו השופטת עודדה את הצדדים תמיד לסיים את המחלוקת בהסכם ונתנה לצדדים את משנתה כי הסכם עדיף בעשרות מונים על מאבק משפטי שמוביל תמיד לאותה נקודה ועולה פי עשר מעריכת הסכם. הסכם גירושין חייב באישור של בית משפט לענייני משפחה או בית דין דתי על מנת לקבל תוקף של פסק דין. חשוב לי לציין שזהו אחד ההסכמים החשובים שתחתמו עליו בחיים ומבטא תהליך מאוד חשוב בחייכם, וברגע שהוא נחתם ואושר בבית המשפט המקומי לענייני משפחה, מהווה פסק דין שקשה לפתוח אותו מחדש ולערער על תוכנו. על כן הליך הפרידה שאתם עוברים הוא הליך מהותי אשר בונה לכם שלב שלב את הסכם הגירושין ואת התשתית החדשה עליה אתם הולכים לבנות את החיים שלכם לאחר הגירושין.

הנחת עבודה ישנה היא שבכל הסכם גירושין יש ויתורים וצד אחד יוצא נפסד וצד שני מורווח, מה יקרה אם תשנו את הנחת העבודה הזו ותבססו בתוככם הנחת עבודה חדשה שבה שני הצדדים מודים על הפרק שהיה ויוצאים מורווחים גם מהפרידה כמו גם מהנישואים עצמם, תנסו את זה ותמצאו יתר איזון בתוך המתמטיקה של הקשר החדש אשר מתהווה ונרקם דרך הסכם גירושין מאוזן.

לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
היי 👋
נשמח לעמוד לשירותך!