דרכי הפעולה האפשריות הן רבות ומגוונות

דרכי הפעולה האפשריות הן רבות ומגוונות, אבל חשוב שנזכור שעצם העובדה שאנו מגיעים למסגרת הורית משותפת עם בן או בת הזוג לשעבר שבה מכבדים את המסגרת הערכית המוסכמת על שניכם, החזון ההורי, הם הופכים להיות מובילי הדרך, הם אלו שהופכים להיות מורי הדרך הן שלכם והן של הילדים, ואתם תגלו ילדים יותר חזקים בנפשם כאשר הוריהם מספקים להם דוגמה אישית בשמירה על המסגרת המוסכמת ואנחנו רוצים הן את בן זוגינו או בת זוגינו לשעבר כפרטנר והן את הילדים לצידנו. לכן, רצוי שכל פעולה שנבחר לעשות, תיעשה תוך כדי דיאלוג מכבד וישיר, אשר נותן מקום להורה השני ולילדים מתוך מתן כבוד לאמונות ולתפיסות העולם אותן אנחנו רוצים להנחיל במשפחה החדשה אשר נרקמת.

כשמתקיים דיאלוג מהסוג הזה, בו גם שני ההורים מקיימים מסגרת הורית מוסכמת לה אנו מכניסים את הילדים כשותפים לכך יש סיכוי ממשי שנקבל את מה שאנו באמת רוצים ומייחלים לו ונראה שאנו יוצרים בהדרגה ובהתמדה את החיים להם אנו שואפים לחיות בהתנהלות הדדית ובריאה בחינת מה שניצור הוא שיהיה.

ולסיום, כשמדובר בערכים, לדוגמה האישית יש תפקיד מרכזי. הורים מבולבלים שאיבדו את הדרך – אשר מכורים לדרמה, ריבים וחיכוך, למחשב, לאייפון ולפייסבוק מתקשים בעצמם להציב גבולות לעצמם. התנהגויות אלו מהוות דוגמה אישית עבור ילדנו, המשקפת את האמביוולנטיות שלנו, המבוגרים, כלפי חוקים וגבולות אך לא רק. צורות התנהגות אלה בעיקר מעבירות מסר שלא ברור לנו במה אנחנו מאמינים ומה חשוב לנו באמת. פערים בין מסרים לפעולות היא תופעה שכיחה, אולם יש לה מחיר.

הילדים מחפשים הכוונה.

לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
היי 👋
נשמח לעמוד לשירותך!