אנו עומדים מול המציאות

אנו עומדים מול המציאות, חסרי אונים, הלומי כאב ומחפשים את הדרך להמשיך נכון. פרידה ואובדן של זוגיות היא אחד המשברים המאתגרים ביותר עבור כל אדם בכל גיל ובכל מצב.

הבשורה הטובה היא שפצעים נפשיים של פרידה מגלידים ומחלימים. יחד עם זאת, מדובר בתהליך כואב אך חשוב בהתפתחות האישית ובצמיחה שלנו כבני אדם.

ככל שעוברים את התהליך של הפרידה תוך כדי בנייה של גוף מודעות חדש כך הבסיס לפרק הבא בחיינו יהיה איתן ויציב יותר ללא זנבות מיותרים או צורך בכיבוי שריפות בלתי פוסק.

ככל שמתרגלים שיטות להרחבת המודעות והערות לתהליך הכואב, לסיבות שהובילו אליו תוך כדי הסכמה להישאר ערים ונוכחים בתוך המעבר שנוצר כך ייבנה חוסן נפשי ויכולת התמודדות איתנה יותר עם החיים בהתבוננות קדימה.

בנייה של חוסן נפשי ויכולת התמודדות כנה וחשופה של אתגרי הפרידה דרך הרחבת מעגלי המודעות והערות תבוא לכדי ביטוי דרך בנייה של מערכות יחסים חדשות, בריאות והרמוניות בחיינו כמו גם שימור או חיזוק הקשר עם הילדים שלנו שהם גם חלק מהותי בפרידה שנדרש לקחת עליו אחריות ושימת דגש.

כל זה יוליד בהדרגה לשינוי מודע של קשר הזוגיות מקשר זוגי רומנטי שנדרש לפרום אותו, להתיר אותו ולהפוך את האלמנטים בו לקשר חדש של שותפות הורית וכלכלית לדוגמה, דרך שינוי הגדרת הקשר, התרה והסבה שלו.

אנו נוטים לנמק לעצמנו פרידות וגירושים בעזרת מספר מועט של סיבות שכיחות: עימותים בנושאים כלכליים, עימותים בנושאים הוריים ובגידה. עם זאת, לעיתים הסיבות שהובילו לפרידה נסתרות מן העין, אנשים נוטים להתעלם מהן ולפנות לנימוקים המוכרים, על אף שלא היו מודעים לסיבות הסמויות שעצם המודעות אליהם עשויה הייתה לפתור את הקשיים שהוליד הקשר בזמנים מסוימים.

אדם אחד עשוי לטעון כי מערכת היחסים לא הייתה איכותית מספיק עבורו ולא סיפקה לו את מה שהיה זקוק לו – אינטימיות מצד אחד ואוטונומיה מצד שני. אדם שני יכול לטעון כי הוא רוצה לנסות מערכות יחסים חדשות.

בתהליך בריא של פרידה מודעת, אנו מנסים להתחקות אחר הנסיבות האמיתיות, הפנימיות אשר הובילו לפרידה ולמשבר שאתם חווים עכשיו במידה ואתם מרגישים שאתם בסוג של צומת דרכים משמעותית בחיים או במשבר ולהבין את הסיבה האמיתית לפרידה ולהשלים עימה על מנת להתמודד בצורה מסתגלת למצב החדש ולהתגבר על הקשיים והאתגרים אשר ניצבים בפתחכם וזאת על מנת להמשיך בחיים בצורה בונה ותומכת הן את אתכם והן את כל הסובבים סביבכם.

לעיתים אנו מוצאים עצמינו נתונים ל"חסדי" הפחדים שאופפים אותנו ברקע הפרידה ומנוהלים על ידם במקום שאנו ננהל את הפחדים מתוך מקום של מודעות, ערות ופתיחות ליצירת דיאלוג פנימי ומענה אמיתי וכנה לפחד.

איך מתמודדים עם פחדים ורגשות שליליים בתהליך הפרידה והגירושים ומהם חמשת הפחדים העיקריים שעולים בתהליך הפרידה המודעת:__

לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
היי 👋
נשמח לעמוד לשירותך!