איך זה קשור לערכים?

מאחר ונוצר בהם הגיון פנימי, עקביות, התמדה וגיבוי. הורה אחד לבדו יכול להיתקל בשוקת שבורה בבואו להנחיל עקרונות אלה לילדיו אך בהורות משותפת אנחנו יכולים להנות מהגיבוי, הגב שנותן לנו הצד השני, גם
בהורות משותפת בה ההורים לא גרים תחת אותה קורת גג יש חשיבות מכרעת ליצירת כללים שהם דומים ומבוססים על אותה מסגרת ערכית כי אז הילדים חווים עקביות בגידול שלהם ולא מטולטלים מבית אחד שהוא שונה בתכלית מהבית הנשי וכך קשה להם להתגבש לאדם שהם אמורים או שואפים להפוך. כהורים, מורי דרך, אנו רק מספקים לילדים את המרחב ההולם לגדילה דרך ההכוונה שלנו אותם בתהליך ההתבגרות שלהם, לכן הורות שהיא לא גחמה של רגע ולא היגררות אחרי מה שמקובל או מתאפשר בבתים אחרים אלא הורות מגובשת אשר מבוססת על החזון ההורי והמסגרת הערכית מאפשרת לילדים את התנאים האופטימליים לגדילה וצמיחה.

אז איך יוצאים מהבלבול?

בדיקה של ערכים והצבת מטרות בהורות עשויות לעזור לנו להתנהל עם ילדינו בצורה המשקפת את ה -”אני מאמין” שלנו בייחוד בהורות משותפת עם בן זוגינו לשעבר. ערכים הם אבני בוחן או רעיונות שאני מאמין בהם, שאנו מייחסים להם חשיבות ורואים בהם כמצפן המכוון את חיינו וחיי ילדינו – מעין פילטר הכולל בתוכו עמדות וקני מידה לגבי מוסר, אמת משותפת ועקרונות שהייתי רוצה להנחיל לילדיי ברמה של מסגרת ערכית שהיא האני מאמין המשותף שלנו על אף שאנו גרושים או פרודים.

כשפעולות ההורים הם אחידות, מגובשות, עקביות ונגזרות מהערכים בהם ההורים מאמינים, וכשהעמדות, החוקים והגבולות ברורים להורית בתוך המסגרת הערכית המשותפת אשר אליה הגיעו במאמץ משותף בתוך התהליך – יש סיכוי טוב מאוד שהם יהיו ברורים גם לילדיהם.

לילדים חשוב שהוריו יהיו נוכחים ולא יוותרו על המסר המשותף שאינו סותר מהורה אחד לאחר. הורה שלא נוכח, נתפס לרוב כהורה שלא דואג ושלא אכפת לו.

ילדים, כמונו המבוגרים זקוקים לערכים כמצפן המכוון אותם ומאשר להם שהם בדרך הנכונה ומתריע בפניהם כשהם סוטים ממנה.

קודם כל, אם נעצור ונבדוק, נגלה שאצל רובנו ערך החיים ושמירה על הבריאות נמצאים בראש רשימת הערכים שלנו. אם זה המצב, אזי אנחנו לא נבחר במילים פוגעניות כלפי בן זוגינו לשעבר וזאת כדי לא לפגוע בבריאות נפשם העדינה של הילדים שלנו וזה יהווה נר לרגלינו כל פעם שידינו תרצה להיות קלה על ההדק.

לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
היי 👋
נשמח לעמוד לשירותך!