גישור לפני גירושין

גישור לפני גירושין

יש לא מעט אנשים שמחליטים כזוג להפסיק את הקשר הזוגי ופונים אל עורכי דין שעוסקים בענייני גירושין על מנת לקבל הכוונה והנחיה מה צריך לעשות ואיך צריך לפעול. בשנים האחרונות בתי המשפט לענייני משפחה מעודדים פנייה לניסיונות גישור לפני גירושין על מנת למצות את כל אפשרויות הפיוס וההתפשרות לפני שבני הזוג יקבלו באופן סופי את ההחלטה להתגרש. מדובר בתהליך שמבוצע על ידי אנשי מקצוע כמו עובדים סוציאליים, מטפלים זוגיים ומשפחתיים ועורכי דין ואלה עושים כל מה שאפשר על מנת לבחון לעומק האם מדובר בבני זוג ששלמים על ההחלטה להתגרש או שמא אפשר עדיין למצוא אצלם רצון להמשיך לחיות ביחד.

גישור לפני גירושין

איך מתבצע גישור לפני גירושין?

עצם המילה גישור מרמזת שמדובר בתהליך שחייב להיות מלווה ומונחה על ידי אנשי מקצוע ובהם גם עורכי דין. המטרה של התהליך היא להציף על פני השטח את המחלוקות והחיכוכים בין בני הזוג ובתיווך של אנשי המקצוע למצוא את עמק השווה. גישור לפני גירושין מומלץ כיום לכל זוג שפונה ומתעניין בגירושין והגישור יהיה השלב הראשון עוד בטרם ייפנו בני הזוג לנושא של בקשות או רצונות בנוגע לרכוש והילדים. יש לא מעט מקרים שבהם הגישור בהחלט מצליח ובני הזוג מבינים שהרצון להתגרש היה מוקדם מדי. לעומתם יש גם לא מעט מקרים שבהם הגישור יחזק את הצורך להתגרש.

החשיבות של ניסיונות גישור

מספיק זוג אחד שיתחרט ויקבל את ההחלטה שלא להתגרש על מנת לקבוע בצורה נחרצת שמדובר בתהליך חשוב שכל זוג צריך לעבור אותו בטרם יוחלט סופית מה העתיד של אותו קשר נישואין זוגי. כאשר מפגשים של גישור לפני גירושין מלווים על ידי אנשי מקצוע ויש להם מטרה ליישב את העניינים בצורה טובה וחיובית – גם ההחלטה על גירושין תהיה הדדית, טובה ונכונה הן עבור בני הזוג עצמם והן עבור המשפחה כולה.

שני לוי רוזנבלום היא עורכת דין ומגשרת, מלווה תהליכי גישור מטעם בית המשפט ומייצגת בני זוג בתהליכי גירושין עם יחס אישי והקשבה.

לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
היי 👋
נשמח לעמוד לשירותך!